dilluns, 23 de març del 2015

divendres, 13 de març del 2015

Videopoemes per a la Diada internacional de la dona


Avui s'ha presentat a la sala d'actes de l'institut, plena a petar, aquest videolit realitzat de manera col·lectiva pels alumnes de l'optativa de 2n de Batxillerat: sis lectures de poesia recreats amb imatges i música. La reacció del públic de secundària ha estat molt positiva: l'han escoltat amb interés i amb aplaudiments a cada poema. La jornada, vespra de vacances de Falles, l'hem dedicada a llegir poemes en valencià, castellà i francés de dones poetesses, moltes de les quals eren desconegudes per a la majoria. Com sempre passa, l'experiència de parlar en públic, una vegada superats els nervis, ha resultat molt entretinguda i bonica, amb ganes de repetir-la. Seleccionar, llegir, preparar la lectura d'un poema i anar més enllà tot recreant-lo amb videos, reconcilia amb, o introdueix a molts dels joves estudiants en la poesia. Fa goig veure com alguns els acaben memoritzant per a fer-los seus.

Després d'aquest balanç tan positiu, us presentem ací el videolit de la nostra participació en l'acte d'avui. Enhorabona a les autores i l'autor perquè hi han posat molt d'interés i qualitat en la recitació i en l'elaboració dels seus treballs.

P.S. Anys més tard (2017), incrustem també el bonic videoclip de l'alumnat de l'IES Càrcer per commemorar el dia de la Dona (8 de març). Escoltem-lo.

Te’n podria dir mil

Aula de música de l’IES Càrcer (lletra)

Un dia vaig somiar
que la història hem de canviar,
reconèixer a les dones
per a viure en igualtat

Dones silenciades,
amb històries que contar
que pel fet de ser-ho,
amagades han estat
amagades han estat

Te’n podria dir una, te’n podria dir mil,
dones silenciades amb el vent de l’oblit
Te’n podria dir una, te’n podria dir mil,
dones silenciades amb el vent de l’oblit

Des del prinicipi
han tingut complicacions
i això no ha influit
en les seues grans accion

No importa el gènere
el que importa és el talent
com l’aire que respires
o en un llibre l’argument
o en un llibre l’argument

Te’n podria dir una, te’n podria dir mil,
dones silenciades amb el vent de l’oblit
Te’n podria dir una, te’n podria dir mil,
dones silenciades amb el vent de l’oblit

io io io ioi
hem de ser fortes
recuperar la il·lusió
io io io ioi
equilibrem la balança
ara és la dona qui s’alça

Te’n podria dir una, te’n podria dir mil,
dones silenciades amb el vent de l’oblit
Te’n podria dir una, te’n podria dir mil,
dones silenciades amb el vent de l’oblit
Te’n podria dir una, te’n podria dir mil,
dones silenciades amb el vent de l’oblit
Te’n podria dir una, te’n podria dir mil,
dones silenciades amb el vent de l’oblit

Un dia vaig somiar
que la història hem de canviar

diumenge, 8 de març del 2015

Projecte: Programa de ràdio

El darrer projecte del curs consistirà a investigar sobre la ràdio com a mitjà de comunicació de masses i el seu llenguatge, escoltar, preparar i produir un programa de ràdio entre 4 o 5 persones (dos grups) de mitja hora de duració, transmés en directe per internet mitjançant un lloc web proveïdor d'streaming com ara Spreaker.

El projecte requerirà la investigació prèvia dels elements de què es compon una emissora de ràdio, els tipus de programes radiofònics existents, les característiques dels llenguatges específics, els tipus de guió, els proveïdors d'streaming, etc.
S'escoltaran diferents podcasts radiofònics o emissions en directe per a observar i comentar-ne les característiques (algunes emissores online, cliqueu).
Es crearan dos equips de guionistes-locutors de 4 persones i es formarà un tècnic o una tècnica de so amb habilitats tecnològiques i coneixement de l'anglés per a preparar els efectes de so i música pregravats en pendrive i per a manejar l'equalitzador i el programa d'emissió Spreaker.
Es podran portar alguns pc portàtils per a familiaritzar-se amb Spreaker. Treballarem amb el wifi del Departament de Valencià.

Abans, ens repartim les tasques per grups de 2 i investiguem una de les 4 àrees per tal de redactar una extensa entrada al blog (la segona) amb les conclusions dels punts investigats per parelles.
  1. Breu història de la radiodifusió espanyola, importància actual d'aquest mitjà i tipus d'emissores existents. Càrrecs personals que componen una emissora gran.
  2. Tipologia de programes radiofònics. Aprofundiment en, i caracterització del format de magazine: quins espais o apartats té. Cal esmentar programes actuals reals com a exemple.
  3. Estructura i organització d'un programa radiofònic tipus magazine. Com fer un programa de ràdio. Com es prepara un guió radiofònic per a un magazine (cal triar entre les diverses propostes de guió existents).
  4. Característiques del llenguatge radiofònic. Cal posar-ne molts exemples i incrustar algun podcast (àudio de programa) com a exemple de bones pràctiques. Proveïdors d'streaming per a ràdio per internet.
Hem seleccionat alguns power points i textos que aborden la majoria d'aquests punts, però la intenció és que vosaltes busqueu la informació adient amb el navegador per tal de reproduir-la en una extensa entrada de blog.

ENLLAÇOS orientatius: