dimecres, 29 d’octubre de 2014

Divendres, presentació del projecte "Viatge cultural"

Procedència: http://mangasverdes.es/2008/04/24/elefantes-fotografos/
Aquest divendres presentareu per grups les diferents propostes de viatge cultural que heu preparat. Les destinacions seleccionades per vosaltres són: Granada, Madrid i Toledo. Durant uns dies vos heu organitzat per a distribuir-vos els apartats de recerca en línia, redactar-los al wiki, cooperar i fer un power point en DRIVE de manera col·laborativa. Ara queda la breu explicació de les propostes a classe. Potser hi haurà alguns espectadors, companys vostres, que us escoltaran per a convertir en acte públic amb utilitat social la pràctica d'aquest projecte. A més, el professor avaluarà el procés i el resultat del treball individual per mitjà d'una rúbrica que enllacem (cliqueu si la voleu descarregar). També la mostrem visiblement més avall. Per acabar, prepareu una mica la intervenció, no ha de ser llarga, per explicar a un públic desitjós de fer un viatge de tres dies els detalls de la proposta de viatge cultural. Fins divendres.

dilluns, 27 d’octubre de 2014

Com elaborar de manera eficient la presentació power point del primer projecte

Procedència: http://slidesha.re/1wNWVp8
Aquest divendres fareu en públic per grups de tres la presentació del projecte de viatge cultural que heu dissenyat dies arrere. Demà dimarts treballareu en línia per tal d'elaborar-les en equip, "col·laborativament" mitjançant l'aplicació de DRIVE destinada a fer presentacions amb autors múltiples de manera sincronitzada. Farem una ullada a aquests consells sobre la manera de confeccionar una presentació exitosa.

Com elaborar presentacions eficients per Àngels Fusté Gamisans

En esquema, són aquestes les idees principals:
  1. Triar una tipografia fàcil de llegir i escriure en un cos gran (> de 20 punts al text i títols més grans). Convé alinear més que centrar, i la lletra ha de contrastar bé sobre el fons, per tant, no trieu imatges complicades que dificulten la lectura.
  2. Escriviu un màxim de 6 línies per diapositiva i no més de 6 mots per línia.
  3. Utilitzeu lletres de colors, (no més de cinc colors diferents), varieu-ne la font, (3 tipus), i en diferents mides.
  4. Les imatges usades han de captar l'atenció, no distorsionar-la.

dilluns, 13 d’octubre de 2014

Ja són ací els primers videoblogs (I)

https://deafdemocrats.wordpress.com/vlogs/vlog-banner
En aquesta entrada incrustem el vostre primer videoblog, tots els que s'han lliurat en temps acordat, per tal de veure'ls i comentar-los a classe. També repartirem la rúbrica d'observació dels vlogs (descarregable tot clicant) perquè la tinguem en compte quan hàgem d'elaborar els treballs pròxims, a partir del segon videoblog. És visible més avall. De tota manera, en la valoració del primer vídeo el professor tindrà en compte també altres aspectes relacionats amb el vostre interés, compromís i puntualitat en els terminis.

PAULA: Amics pesats, (amb la col·laboració de Vicky)

LAURA C: La realitat dels contes Disney.

VICKY: Tenen els somnis algun significat?

NACHO: L'ús que fa la gent d'Instagram

LAURA G: Aerolínies Sisplau
ELENA: L'abús dels ansiolítics

TONI: Són així totes les festes de la Terra?

- - - - -
Rúbrica d'avaluació d'un videoblog per Toni de la Torre

diumenge, 12 d’octubre de 2014

Ens visita Arnau R. dimecres pròxim

Hem convidat l'Arnau Ruiz, Màster en Comunicació Audiovisual,  que ens visite a classe dimecres pròxim a fi de mostrar-li un parell de treballs nostres de videoblogs per tal que ens done consells tècnics per millorar-los i, de retruc, que ens informe sobre la carrera que va fer a València i Gandia. La sort és que ha acceptat venir a classe i ens trobarem a l'aula 262 a les 9.50 hores. Podreu fer-li totes les preguntes que considereu. De segur que els 50 minuts se'ns quedaran escassos.
Per a conéixer-lo un poc feu una ullada als treballs que ha penjat a YouTube; us enllace amb el seu compte. Si teniu poc temps, mireu aquests curtmetratges seus: una adaptació d'un conte literari, un relat autèntic de vida (relat digital), i el darrer treball fet amb xiquets, del qual se sent orgullós.


- - - - - - - -


- - - - - - -

dilluns, 6 d’octubre de 2014

Projecte: Viatge cultural

En la classe d'avui ens registrarem al wiki de projectes del curs. Heu rebut una invitació per mail al compte de gmail i tan sols heu d'activar-la. Dedicarem la resta de la sessió a pensar i redactar al blog personal una pluja d'idees sobre la proposta de viatge fi d'estudis cultural que voldríem realitzar a títol personal. En la sessió de demà decidirem una sola destinació i ens repartirem les tasques a desplegar durant tres setmanes (6 sessions de classe) per tal de reflectir-les en el wiki.

Heus ací algunes idees a aportar a l'escrit d'avui. Recordeu que el viatge no ens l'organitzarà cap agència, sinó nosaltres mateixos, l'equip d'Habilitats comunicatives.

Temes possibles a abordar a l'entrada d'avui: 
  1. Pressupost límit amb què viatjaries. Maneres de finançar-te el viatge.
  2. Destinació favorita (país, ciutats)
  3. Vehicles amb què et desplaçaries
  4. Tipus d'allotjament
  5. Museus i monuments
  6. Barris i àrees pintoresques
  7. Diversions, oci
  8. Menjars i begudes que voldries tastar
  9. Etc.
Utilitza només aquesta sessió per a fer una pluja d'idees amb els teus coneixements i propostes. Demà les llegirem totes, decidirem i ens distribuïrem les tasques.