dilluns, 22 de setembre de 2014

Crear el primer videoblog


La tasca de tenir una idea genial i desplegar-la en un guió més o menys divertit per a crear el primer videoblog és... [posa-hi els adjectius que et vinguen de sobte al cap]. Però sobretot és un repte interessant. És probable que encara no ens hàgem fet la composició del treball: com a què parlaré, a qui em dirigiré, quin to adoptaré, de què parlaré que siga interessant i divertit, etc. Convé que el guió siga senzill per tal de fer una gravació ràpida en què puguem inserir també imatges o fragments de vídeo il·lustratius, però de fàcil elaboració. L'edició de vídeo podem fer-la en Windows Movie Maker, 

Per això vull enllaçar-vos amb dues entrades de blogs de fa dos anys (època de gran eclosió dels videoblogs) on es presenten les característiques i els autors més populars d'aquell moment. Feu una ullada per a determinar millor aquest gènere.


En segon lloc, us propose dos enllaços que ajuden a generar idees i a crear un bon videoblog:


El contingut d'aquests dos darrers enllaços els hem traduït al valencià per tal de presentar-vos-els en dos fulls que repartirem i comentarem a classe, i que també podeu llegir i descarregar si cliqueu ací: ESCRIURE UN GUIÓ i 10 TRUCS

diumenge, 21 de setembre de 2014

Títols per al primer videoblog

Dilluns i dimarts hem de decidir el títol del videoblog individual (aquest primer sí que és individual) i començar a redactar un esquema o guió del que serà el discurs expositivoargumentatiu amb tocs humorístics. 

En la primera experiència no fareu una exposició llarga. Ens conformem que dure el video de 2 a 3 minuts (el guió ocuparia 3/4 parts de full aprox.). El tema / títol serà d'un assumpte que domineu i sobre el qual la gent pot tenir diferents punts de vista. Se m'acut, sobre la marxa, un exemple: el tema d'Instagram. Podríem presentar l'ús diferent que en fan els instagramers. També podríem reproduir alguns textos o imatges divertides que publiquen, comentar-los amb gràcia o criticar-los i establir finalment una conclusió original o, si pot ser, allunyada del que s'espera, del convencionalisme.

Us propose compartir aquest full de DRIVE que enllace més avall per tal que hi anoteu el títol provisional o definitiu en la sessió del dilluns. Dimarts, caldrà redactar el guió en un full de DRIVE nou que compartireu, si més no, amb el professor (verbascripta@gmail.com) amb dret d'edició també. La finalitat és treballar amb el suport dels companys i del professor per obtenir idees i millorar el text propi. Els primers dies d'octubre hauria d'estar totalment acabat el videoblog per a donar-hi el vist i plau i penjar-lo i difondre'l en YouTube.

Cliqueu per a anotar el títol del vostre videoblog: FULL COMPARTIT EN LÍNIA 

dilluns, 15 de setembre de 2014

Els personatges de Pigmalió: repartició dels papers


8 actors / actrius per a un fum de personatges. Es citen el nom com apareixen els personatges i els actes en què actuen. Des del núm. 4 es reparteixen diversos personatges per a un sol actor:

1. El de les notes / Higgins  (1-5): Laura
2. Cavaller / Pickering (1-5): Marta
3. Florista / Elisa (1-5): Vicky
4. Golfo + Mistress Higgins + Mistress Pearce (1,2,3,5): Saray
5. Freddy + Doolitle (1,2,3,5): Nacho
6. Filla / Srta. Eynsford + Donzella (1,3,5): Paula
7. Mare / Sra.Eynsford (1,3) + acotacions imprescindibles (2,5): Elena
8. Desconegut + Gentada + 'guasón' + circumstants + alguns (1) + acotacions imprescindibles (3,4): Cristina

En la sessió de dimarts ens repartim aquests papers per tal de preparar a casa la lectura dramatitzada que enregistrarem durant quatre sessions.

divendres, 12 de setembre de 2014

Mite i efecte pigmalió


Abans de començar la lectura de l'obra de Shaw, Pigmalió, (1) investiguem sobre el mite grec en el qual es basa i també sobre (2) l'efecte pigmalió, terme encunyat en psicologia i pedagogia.
Llig en línia una de les biografies de George Bernard Shaw i destaca algunes dades sobre (3) el seu caràcter i l'estil literari.
Finalment, (4) busca en internet dues fonts diferents que presenten l'obra Pigmalió i selecciona breument dues idees esmentades en les fonts que hages trobat fonamentals per a la teua futura comprensió de l'obra.

Amb aquests quatre apartats, redacta al teu blog aquesta setmana (del 16 al 21 de setembre), una introducció personal a la peça teatral de Shaw (convé citar les fonts consultades i enllaçar-les) i comenta les teues espectatives sobre l'obra.